fredag 21 oktober 2016

Fredagsjakten

Blev tvungen att ta en liten paus i redigerandet. Blev tvungen att samla saker. 

Jag kände att nästa idé, alltså nästa roman (herregud) behövde pigga upp mig. Så har samlat. Vet inte ännu varför. Vet inte vad jag ska göra med min skattkista. Men samlar. Ska samla mer, men ville bara börja.

Så det är ett fredagstips. Samla grejer. Bestäm antal själv. Sånt som: samtal, fåglar, skyltar, klockslag, boktitlar, planet, döda politiker och öppna en tidning, välj en mening. Samla liksom. Fundera sen på varför.

Vad kan jag säga om det? Happy hunting!

2 kommentarer:

carolastromstedt sa...

Samlande till romanprojekt är väldans kul. Det formar berättelsen och leder till nya scenidéer. Skattkistan kan aldrig bli full nog.

Mia Skrifver sa...

O ja. Ingen aning vad det blir av min samling än, men jag känner att skattkistan frodas och flinar glatt.