fredag 14 oktober 2016

Jag och manuset ska ut och resa

Minns ni att jag sa att jag ska göra en liten resa? Nåja. Den är inte bokad än. För jag försöker bestämma hur många dagar jag a) har råd med b) behöver.

I alla fall så ska jag åka till Kalmar. Alltså andra människor åker till Berlin eller Paris, själv ska jag då på research till Kalmar. För att en del av det jag skriver handlar om Kalmar och trakten omkring. Och jag tror att man ska åka och lukta på platser. Eller hur man nu ska säga det.

Igår satt jag alltså och skickade ut en del mejl också, för att fråga om lite historiskt stuff jag funderar över. Om jag kan få hjälp med det.

Så nu ska jag ta itu med bokandet. Kalmar. Det är väl lite crazy när jag tycker att det känns exotiskt och himla spännande att få åka och lukta på havet vid Kalmar. Men jo, jag tycker det här ska bli så otroligt häftigt. Jag och manuset på resa alltså, för att hitta något, som jag inte är helt säker på vad det är.

7 kommentarer:

Susanne Olars sa...

Jag tycker också Kalmar låter exotiskt. Varje ställe där man aldrig satt sin fot är spännande. Du kommer få en toppenresa. Och när du planerar, lyssna då jättejättejättenoga på vad punkt b försöker säga dig. Den där punkt a verkar så trist och hämmande.

Mia Skrifver sa...

Oroa dig inte, jag har redan vänt alla möjliga dövöron mot punkt a. Jag tycker b har mycket mer att ge.

Eva-Lisa sa...

Tja, varför inte Kalmar? Det kan nog vara en nog så spännande plats, i alla fall om man skriver :)

Pia Widlund sa...

Härligt med Kalmar, där är jag varje sommar och ser teater. Hoppas du finner vad du söker! Trevlig helg!

Mia Skrifver sa...

Eva-Lisa: Plus att jag får guidad rundtur av författare medan jag är där.

Pia: Jamen vad kul. Och är säker på att jag finner vad jag söker, för det jag väl mest söker är, ja, Kalmar.

carolastromstedt sa...

När ggogle earth blir för begränsat så är det bra om man har möjlighet att åka till platsen där handlingarna äger rum. Stämning, dofter och ljus kan bara upplevas. Önskar jag kunde åka till alla platser jag skriver om men då skulle jag nästan få göra en jordenruntresa =) Önskar dig en härlig, inspirerande och kreativ resa!

Mia Skrifver sa...

Det bästa med att komma ut med påståendet om att man ska ut och resa är att då bokar jag resan. Så nu är den bokad och ja det ska bli dofter och stämning och lite nervöst också.