måndag 17 oktober 2016

Saknar ett år och lite annat smått

Och redigeringen hastar framåt. Det mesta är ganska easy peasy, att föra in de ändringar jag tänkt mig. Ibland är det lite större bitar att rota omkring i. Men mest bara, skriva in redan färdigtänkt. Rätt behagligt alltså.

Jag känner hur den här berättelsen lever med och i mig. Tänker på dem hela tiden, typerna som befolkar detta universum jag skapat. Vet att det finns scener som inte riktigt sitter, som behöver mer klang, vet att det saknas ungefär ett helt år - inget av detta bekymrar mig så värst. För jag vill mest bara få helheten att funka.

Mest handlar det om att få saker och ting att stämma. Röster, reaktioner, platser, händelser, tiden. Och slutet. Jag tvekar ännu över slutet. Mest över att har jag klippt av så att man förstår det jag vill att man ska förstå?

I alla fall, redigeringen går vidare. Det där saknade året får jag skriva efter att jag varit i Kalmar.

Inga kommentarer: