torsdag 20 oktober 2016

Sanning med modifikation

Dagens mantra är: 20 sidor kvar. Håll ut!

Jag vet inte om det stämmer egentligen. Alltså det är inte precis 20 sidor kvar. Men det känns som en lätt summa att förhålla sig till. Alltså 20 sidor är ingenting. Så det får vara 20 sidor kvar varje dag.

Ja ja, jag lurar mig själv. Eller låtsas att jag lurar mig själv. Strunt samma. Det fungerar. För det får mig att sätta mig ner och harva igenom de där 20 sidorna (varje dag).

Jag tror alltså att det bra att tänka i mindre bitar och inte överväldigas av alltihop på en gång. Om jag tänkte på allt på en gång skulle jag veta att detta ännu kommer slita i mig. Att det här bara är sisådär sjunde varvet igenom, att det är minst sju kvar. Men det vet jag alltså inget om - jag vet bara att det är 20 sidor kvar. Det var det igår också.

Inga kommentarer: