måndag 31 oktober 2016

Tredje pris för fasen


Och det här med att få tredje pris i en tävling för barnromaner, tja det, mycket fint känns sånt. Att av över 200 bidrag få vara en av dem som får pris! Dessutom kom beskedet exakt i rätt stund. När jag började undra om jag kan nåt alls och dessutom inte mått så himla bra. Just då, ja precis då, när hela jag helst bara vill krypa bort och försvinna, då kom det här beskedet. Ett telefonsamtal. Medan jag stod tillsammans med två kolleger och beställde macka att äta. Och jag fick ju inte säga nåt heller, så jag bet ihop och rusade hem för att tjoa.

I fredags alltså, bokmässan i Helsingfors, som jag inte hade tänkt besöka. Där blev det officiellt och jag är så otroligt glad över det här. 

Det allra finaste var den yngsta i juryn, när hon läste upp sin motivering och talar om att vara tvungen att fortsätta läsa fast det är strömavbrott på landet, att det ändå inte gick att släppa texten. Fatta hur fint det kändes. Så det har jag burit med mig sen i fredags. Hur strömmen går och hur man ändå måste få fortsätta läsa.


Ska snart ut i Åbo för att gå till radion, där de ville prata med mig. Så folks, jag är glad och gladast.

Dessutom är jag alldeles otroligt glad över mina medpristagare och här kan man kolla på oss hela högen. I alla fall, grattis Karin, Malin och Eva. Så otroligt kul ju!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så roligt, Mia! Grattis och god fortsättning.
Brita Löflund

Mia Skrifver sa...

Tack Brita! Och du med, god fortsättning!