tisdag 22 november 2016

Allt på en gång - helst

Varför kan man inte fixa allt samtidigt? Tänkte jag.

Alltså det här med att vara ivrig och försöka fixa till lite kludd här och annat kladd där. En himla tur att jag bestämt igår vad jag skulle göra. Och ändå började jag med att fundera på om det faktiskt var det jag ville göra först. Sen skakade jag på mig, ryckte mig i kragen och var man nu kan behöva rycka sig för att göra det som var överenskommet och bestämt och inbokat.

Dessutom är det kanske något av mitt favoritsätt att jobba på. Att inte kronologiskt alls. Bara hoppa omkring som jag behagar. Just nu har jag liksom börjat bakifrån. För att göra det klart där vad som kommer fram och för att på det viset kunna vrida till vad jag behöver innan dess, planterandet alltså.

Snart ska jag få skriva Kalmar. Men inte riktigt än. I alla fall. Jag är så ivrig att oj.


Inga kommentarer: