måndag 28 november 2016

Dra åt svångremmen om tiden

Så sitter man i tevefåtöljen en vanlig söndag och det säger kadunk i skallen på en för man kommer på hur man ska dra åt svångremmen på det där man skrev under fredagen. Så det har jag gjort nu, tajtat till tiden, gjort den mer angelägen.

Alltså angelägen så att det finns något de väntar på, ett brev som inte kommer, en jul och var den ska firas, en orsak att begrava sig i arbete eller att försöka hitta andra utvägar för att klara sig, rädda sig undan det man inte vill ska hända. En tid som betyder något, som är lång för att det man vill veta inte får ett svar.

Och bara det lilla jag alltså klämde in nu som gjorde tiden viktig, bara det, fick mig att känna ja ja, det var det här jag behövde, skulle ha här. Så rätt det blev.

Eller för att säga det annorlunda, hybrisen för tillfället, på Topp!

2 kommentarer:

skrivalasaleva sa...

Och för att orka med de andra stunderna, när den inte är på topp så behövs de här ögonblicken verkligen ;)

Mia Skrifver sa...

(O ja.) Just nu är hybrisen så på topp att jag glömt de andra stunderna. Förnekelse är rätt skönt det med.