fredag 4 november 2016

Efter förskrämt hostande

Jag har sagt nej och jag har sagt jo. Och båda svaren var ungefär lika skrämmande.

Alltså det här med att välja vad man hinner, orkar, kan och så vidare när det handlar om att vara författare, ibland känner jag hur händerna darrar för väljer jag rätt när jag säger nej där och jo här? Ingen aning. Men just nu tycker jag ändå att när jag kan, då väljer jag uppdrag. Sen när det inte går, tja då får jag väl jobba häcken av mig.

Nu säger jag tydligen (ve och fasa) jo till sånt som egentligen skrämmer häcken ur mig. Alltså till det som utmanar mig. För jag tror på att kasta sig ut i något jag inte vet vad det är eller varför.

Och visst ville jag gärna säga jo till det bekanta också - men den här gången blev det inte så.

För jag fick en så spännande fråga. Och efter lite sväljande och förskrämt hostande sa jag att jorå. Och vad det är får jag väl återkomma till senare.

Inga kommentarer: