onsdag 9 november 2016

Från pampig till pampig byggnad


Började dagen med besök i domkyrka. Å jisses. Kantorn var på hugget. Värsta dånande häftigaste mesta tuffaste orgelmusiken dånade genom kyrkan. Det var otroligt mäktigt. 

Och så besökte jag Stagneliusskolan. Blev guidad. Förstod att någon måste ropa något högt med skallade stämma för akustiken där inne... Pampigt alla nivåer. Och så, dörrinskriptionen. Sanningen ska göra eder fria. Well. Behöver man säga mer?

Så jag har fixat det jag packade mig hit för att göra. Jag har mer än jag hoppades. Jag har en stämning och ljuden och hur vinden verkligen inte är någon lätt bris längs Kalmars gator. Å snö från höger också. Förstås. 

Imorrn mot Stockholm. En natt hos brorsan och så hem och vila. Måndag, skriva!

3 kommentarer:

Maria Turtschaninoff sa...

Så glad att resan varit så lyckad och rätt!

Pia Widlund sa...

Härligt, det låter som om din resa varit bra. Den sista bilden var kul!

Mia Skrifver sa...

Maria: Och som resesällskap hade jag en viss bok...

Pia: Hade önskat ta hem kappsäckarna. De fanns lite här och där på hotellet. Åtminstone ett par hade jag kunnat få tycker jag.