måndag 7 november 2016

Kalmar och tiden som stannat...


Ett mörkt och fuktigt Kalmar igår kväll. Efter en bussfärd där en bussgranne satt och uppdaterade sin fru om det fruktansvärda snökaos som rådde i Kalmar län, norra delen. Jag säger så här: Trumpet snöslask från höger. Otrevligt om man ska gå i sånt. I övrigt var min vinterchock liten.

Och jag är alltså framme i Kalmar och är så uppåt!

Hotellkorridoren gjorde mig på gott humör. Här kan vem som helst vandra, tänkte jag. (Ack så idiotiskt att tänka så.)

Under natten vaknade jag av en smäll. Spöken visste jag. De rev ner tiden (klockan).

Här är jag alltså, i ett hemsökt hotell. Inte helt utsövd men vaken och ivrig. 

2 kommentarer:

carolastromstedt sa...

Vinterkaos definieras olika beroende på vem man frågar :) Skönt dock att du är framme och till råga på allt har fått ett spännande rum med okänt sällskap. Hen som rev ner klockan tyckte väl att du behövde ta igen dig efter resan. Hoppas du får en mycket inspirationsgivande vistelse i Kalmar!

Mia Skrifver sa...

Ja Carola, det blev kanske något av det mest vansinniga och härliga jag gjort i resväg. Så givande på många sätt.