torsdag 17 november 2016

Ljus i november

Nåja nåja. Det ljusnar ju. Också i november liksom.

Alltså det är en himla tur att jag har min Kalmarvecka i bakfickan för annars skulle jag känna mig lite novemberhängig. Så där att ge mig glögg och nån lurvig filt och en katt att svepa in mig i.

Men nu har jag ju Kalmarveckan då, i bakfickan, att gräva fram och mysa med. Så jag kan smutta på glöggen och sätta igång och ordna bland tankarna kring det som ska med. Vissa scener har blivit väldigt tydliga. Så där att de liksom skuffar mig i nacken och vill skrivas. Men jag måste fundera lite till ännu, hitta rätt och sen bara få ner det.

I alla fall, ljus i november, bra stuff det.

4 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Härligt att kunna luta sig tillbaka på den! Trevlig helg!

Mia Skrifver sa...

javisst, det är det. Och tack detsamma!

Eva-Lisa sa...

Ja, det är härligt med ljus nu när dagarna är så korta :)

Mia Skrifver sa...

Man behöver de där kul sakerna att tänka på.