fredag 25 november 2016

Närgångenhet och rätt mycket text

Sedan jag fick tillbaka manuset har det ökat med nästan 10 tusen ord. Det är helt knäppt.

Jag känner mig lätt besatt. Jag vacklar mellan, herregud vad bra och herregud vad håller jag på med. Som vanligt alltså.

Varje gång jag kommer av mig i ett flöde så beror det på att jag måste leta rätt på detaljer, som igår då, underbrallor, för att jag skulle veta att jag föreställde mig dem rätt, när de ligger i en hög. Och idag har jag funderat på närgångenhet. På att vara vulgär. På simstränder och bröst.

Mycket har handlat om hur och vems blickar jag riktar vart. Och att då försöka zooma in så att man ser hur huvudpersonen ser ur någon annans perspektiv. För det är vad jag vill åstadkomma med närgångenheten. Ett visst perspektiv kladdande.

2 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Härligt med besatthet, då flyter det som mest! Trevlig helg!

Mia Skrifver sa...

Rätt sorts besatthet är mycket bra att ha tillgång till!