onsdag 23 november 2016

Vissa onsdagar

Vissa onsdagar är riktigt livande. Inte just den här då. Men säkert nån annan onsdag. Någon annans onsdag är säkert riktigt munter.

Jag har besökt tandläkaren däremot. Jag lider inte av tandläkarskräck men jag känner heller ingen speciell kärlek till att besöka tandläkare. Kan bero på kräkreflexen när tandläkaren gräver mig i munnen.

I alla fall. Sen gick jag hem och har knåpat på stipendieansökan. Inte skickat in än, men skrivit den i alla fall. Och även om jag vet att jag gjort - mängder massor tusans - så känner jag mig så där tandläkaruppgiven över att plocka ihop en ansökan. Alltså öm i käften och försök vara pigg och munter när du skriver ihop hur otroligt duktig du är - inte bra kombination. Därför skickas den inte in idag precis.

2 kommentarer:

Kati sa...

I know! Är inte heller speciellt tandläkarrädd men som du säger, kräkreflexen när de håller på är värst. Ugh. Och de där jäkla grejerna de har numera när de ska röntga är ju värre än de som fanns när man var barn, de var mjukare och jag fick iaf aldrig någon kräkkänsla av dem. men det är ju inte bara den. Usch, har inte heller någon direkt kärlek för tandläkarbesök, hehe. För att vara så illa omtyckta har de lite för bra betalt med i min mening ;)

Mia Skrifver sa...

Jamen exakt! Minns inte exakt vad de hade när jag var liten, tror mest att de grävde runt liksom och kollade. Men det kan de inte göra längre utan om de ska veta nåt så får de röntga och då blir det alltid en massa andas lugnt och fint genom näsan först för att det ska funka.

Så jepp, jag skulle kunna tänka mig att få del av tandläkarpengarna...