lördag 10 december 2016

Franck funderar: Lucka 10

Tionde december.

Hur ser nöjd ut? Det är när man står så där och putsar bort obefintligt skräp från skjortärmen, samt drar ner dem lite så där fint. Med höjda ögonbryn, så där: sidu sidu! Och ett brett leende. Möjligen avbryts leendet av visslandet som också ska med. Så där skrytsamt nöjd.

Och vad är det att vara så himla nöjd över just nu? Det att jag kom att tänka på att jag liksom tagit mig till tionde december genom en ganska krävande höst. Inte så att jag ropat så himla högt om denna krävande höst, mest har jag låtsats att det regnar. Men nu alltså, tillåter mig att en liten stund vara belåten över att befinna mig i tionde december. Att mycket av det som tyngt är gjort. Inte allt. Men mycket. Ser därför nöjd ut. 

2 kommentarer:

Susanne Olars sa...

Att ha knåpat sig fram genom tungheter till den tionde december är, jag håller med, en bedrift. Jag hoppas du höjer näsan en liten, liten aning också.

Mia Skrifver sa...

Jodå. Jag höjer näsan lite grann. För vad det än blir så går det ju framåt.