måndag 12 december 2016

Franck funderar: Lucka 12

Tolfte december.

Klart att jag funderar på helgen den här måndagen. Det var litterärt skapande helg (alltså den tvååriga skrivkursen där jag är en av ledarna). Alltså jobb hela helgen. Fantastiskt kul jobb, sånt jobb jag vill jobba med alltså. Så det gjorde jag.

Det som jag tänkte mest på var den där gemenskapen. Alltså, eftersom jag själv gått kursen för himla länge sen och fortfarande kan tänkas hänga med mina egna kursisar så är det så himla fint när jag ser den där gemenskapsgrejen gå igen i den här gruppen också. För det är inte självklart när man slänger ihop 12 tämligen olika människor, som visserligen har skriva gemensamt men livet i övrigt inte direkt, att ska det fungera så krävs det att de alla lite grann tänjer sig och gillar läget.

Och på nåt vis, så här i december när det närmar sig julafton en mängd olika sorters gemenskaper, inte alltid bara enkelt det heller. Utan ibland ganska knepigt att försöka landa rätt med släkterna. Att det gäller att tänja sig och gilla läget.

Inga kommentarer: