tisdag 13 december 2016

Franck funderar: Lucka 13

Trettonde december.

Vad funderar Franck på så här under ljusbärarens dag? Är det lucia som känns angeläget? Eller är det något helt annat. Ja, det är det. Bara så att det råkar vara lucia samtidigt.

Faktiskt så tänker Franck så himla praktiskt idag. Tänker på att det är avslutning på skrivkursen och på att det IMORGON är anmälning till vårens omgång. Så löper tankebanorna. Anmäl er tänker Franck. Gå på kurs med mig. Möt våren skrivande. Och naturligtivs leende! För det är ju så himla kul det där skrivandet och troligen alldeles i synnerhet att få gå på skrivkurs med just mig. Jag lovar att jag är ganska trevlig de flesta dagarna.

Alltså fira lucia idag och anmäl dig imorgon 14.12 kl 18.00 till Arbis skrivkurs som går tisdagar (som vanligt) kl 18-20.30 (som vanligt).

Och om du råkar vara i den otroligt orättvisa situationen att du inte kan ta dig till Åbo på tisdagar, jag brukar försöka lägga upp nån minimal del av skrivövningarna på onsdagar. Det är inte mycket att hurra för men det är mer än inget.

Inga kommentarer: