torsdag 15 december 2016

Franck funderar: Lucka 15

Femtonde december.

Jo så att, jag planerar ju gärna grejer. Alltså planerar så att jag hinner göra dem i god tid innan deadline. Alltså allra helst så att jag till och med har tid att ändra mig. Planera om. Göra om. Med en viloperiod innan deadline liksom.

För x antal år sedan var jag en av de där som hade julklappar fixade senast i november. (Det lade jag av med i samband med barn ungefär.)

Fast inte alltid planerad. Förstås inte alltid. Jag kan ju också vara rätt spontan. Om det liksom handlar om att inte kunna planera, eller att planer skulle förminska vad det än är frågan om. Att hellre så där förvånat och nyfiket då, kasta sig ut/in.

Men i princip, planerar jag. Att jul är bra på det viset att den liksom i stort planerar sig själv. Man kan bara glida med, skaffa lite stuff och sen i stort sett ägna sig åt att äta.

Inga kommentarer: