fredag 16 december 2016

Franck funderar: Lucka 16

Sextonde december.

När det liksom är lite så där smågrått och småbrunt och minimalt lite vitt där ute och dessutom går vi ju fortfarande mot ännu mindre dagsljus, ja då funderar jag på svart. Bara så här tänker jag: åh vad skönt med svarta kläder (utom när katten lägger sig på dem).

Förutom svart har jag en förkärlek för rött. Inte så att jag har så värst många röda tomteluvor i min samling eller andra klädespersedlar i rött för den delen, men då och då står jag och beundrar röda tröjor och skor och byxor. Och nu är det ju så att jag äger ungefär ett av varje sånt plagg, så det blir inte så värst av att köpa fler för jag klär ju mig ändå helst i svart.

Och jag förstår att mina julfunderingar är märkliga. Men vad kan jag åt väderfärgerna som är smågrå och så där och att de får mig att fundera på svärtan i mitt klädskåp.

Inga kommentarer: