fredag 2 december 2016

Franck funderar: lucka 2

Andra december.

Vad gör jag när jag inte gör det jag sagt att jag ska göra? Alltså så här redan andra december känner jag hur prokrastinering kommer att komma farandes som en julklapp redan långt innan julafton, långt innan det finns en tanke på att belöna sig själv så finns idén om att göra det.

Just så här i december börjar jag kolla julfilmer till exempel. Eller gå på x antal julfester.

Men så där i allmänhet tycker jag ju förstås att det finns ett enormt värde i att glo ut genom sitt fönster. Att ha koll på vem som hinkar i sig kaffe i caféet mittemot eller bara liksom går förbi.

Annat som kunde göras är städa skrivbordet. Eller när det riktigt kniper till i prokrastineringskänslan då städar jag vad som helst.

Å andra sidan har jag också tänkt att det var himla länge sen jag var på ett museum (och med länge menar jag kanske en vecka eller två).

Sen kan man alltid läsa in sig på något ämne som man inte ännu just idag vet vad man ska med just den kunskapen till men senare kommer det att visa sig. Sjukdomar till exempel, mycket bra att veta allt om märkliga symptom.

Det finns mycket man kan göra istället. Sånt funderar jag på idag och tvingar mig att ta itu.

2 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Man kanske skulle ta fram nån gammal julfilm för att komma i rätt stämning

Mia Skrifver sa...

Ja, det finns gott om dem!