tisdag 20 december 2016

Franck funderar: Lucka 20

Tjugonde december.

Det som jag absolut tyckte att skulle åstadkommas under december, rent av före julafton och som jag tänkt att det kommer inte att gå, jag kommer inte att klara det, jag kommer inte att hinna.

Det kan lika gärna handla om julklappar förstås, att hinna skaffa dem alla och packa in och skriva julrim och sånt. Fast det gör det inte. Eller det gör det också. För jag har alla utom en av dem fixade. Denna sista ska jag ordna med idag.

Allt utom det sista är också klart på det som skulle åstadkommas i december. Alltså manusläsningen. Jag har ett kapitel kvar. Det sista. Jag tror att det mesta sitter som jag vill nu. Jag tror att jag gjort tydligt sådant som lurvade på. Jag tror det faktiskt. Nu ska det avrundas. Sista julklappen. Sista kapitlet.

Det är rätt magiskt att hinna. Jag har nästan inte vågat tänka på hur jag inte hinner. Alltså inte för att någon gett mig en deadline, utan den gav jag mig själv och jag ville fixa det. Ville verkligen.

Men fatta varför jag hinner! Jo, för att jag gillade det jag läste, gillade att läsa, ville läsa vidare, ville inte stryka, bara bygga ut och läsa läsa läsa igenom. Sista kapitlet idag då. Sätter igång. Med en gång.


Nåt du hunnit med före jul som känns så där himla hurra?

4 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Oj, har alldeles för mycket kvar att beta av, men ska försöka komma ikapp idag :)

Mia Skrifver sa...

Heja!

Kati sa...

Härligt, bra jobbat!! Jag hann också klart med den här redigeringsvändan före jul, vilket var mitt mål. :) har hunnit handla julklapparna med, det förvånar mig varje år, men jag kanske köper en till. Eventuellt.
Ha en riktigt fin jul nu :)

Mia Skrifver sa...

Javisst, jag är också förvånad över att julklapparna är handlade, förstår inte alls hur det gått till. Att jag hunnit med det här mellan allting. Otroligt!
Och hurra för oss som klarat vändan!
Du med, en fin fin jul!