lördag 24 december 2016

Franck funderar: Lucka 24

Tjugofjärde december.

Då är det julafton. Det är snart dags att dela ut julklappar och läsa knåpiga och nödiga rim. För jag brukar inte rimma så värst annars, men till jul! Då slösas det med eländiga rim. Löööv it. Det har hänt att rimmet är det bästa med alltihop, för att det är så där, liksom, för mycket.

I alla fall. God Jul folks! Fira friskt och vågat. Rimma. Ät mat. Skratta. Kolla på Kalle Anka. Eller vad ni nu brukar pyssla med.





Jag kommer att hålla en liten bloggpaus. Återkommer med en årssummering. Jul på er!

4 kommentarer:

minna lindeb sa...

Lindeberg funderar: Franck skulle troligen kläcka många goda kapitel ur följande. Lindeberg funderar: Franck borde definitivt se detta. Lindeberg funderar: Trots att det är mitt i julafton torde det ej hindra Franck från att knäppa på televisionsapparaten och hörsamma denna julhälsning: Franck borde å det snaraste se alla avsnitt av serien BLACK MIRROR.
Lindeberg vill väldigt gärna ta del av Francks funderingar kring denna serie som finns att beskåda på Netflix. Men låten sig icke förledas av "Netflix". Detta är verkligen det enda den seriösa författaren Lindeberg ser på. Förutom sin likbleka spegelbild.

Mia Skrifver sa...

Lindeberg, Franck har bara sett första avsnittet och kände inte så stor dragningskraft, men kanske Franck ska försöka ge det en ny chans, nästa år. Just nu är huset för fyllt eller fylls på av släktingar.

Och jag gillar Lindebergs hjärna och sätt tänka, så jag förstår precis att detta ska tas på allvar.

minna sa...

Ja alltså första avsnittet är värst. Dom bästa avsnitten finns i andra säsongen. OM du vill ge serien en andra chans bör du kanske se ett avsnitt som heter Kackerlackorna. (Handlar inte om kackerlackor)

Mia Skrifver sa...

Jag ska ge det en chans till. Och så får vi se.