söndag 4 december 2016

Franck funderar: Lucka 4

Fjärde december.

All denna glögg man ska hälla i sig i december. Eller egentligen börjar jag redan i november. Och ända fram till julafton tycker jag att det är gott. Möjligen lite för sött men ändå, drickbart. Och liksom mysigt. Gillar traditionen liksom. Glöggandet.

Men alltså om jag tittar på det med distans (om jag har någon) så egentligen är jag inte så värst förtjust i varm saft. Ändå. Glögg. Med mandel. För varma, blöta russin fixar jag inte.

Alltså helt enkelt, jul, många märkliga traditioner om man tittar på dem och funderar över vad man håller på med.

2 kommentarer:

Susanne Olars sa...

Alltså, här slarvar man med bloggläsandet ett tag, och vad pågår då bakom ens rygg? Jo, coolaste funderar-adventskalendern!!! Tur att jag hittade den i tid!
När det gäller glögg tycker också jag att det är alldeles för sött, men jomenvisst, hinkar i mig "för julens skull". Man kan göra mycket för julens skull. Äta på tok för många lussebullar till exempel.

Mia Skrifver sa...

Vad bra att du just nu återupptog bloggläsandet! Jag har alltså inte försökt gå bakom ryggen alls. Utan tänker ovanligt öppet och ohemlighetsfullt.