måndag 5 december 2016

Franck funderar: Lucka 5

Femte december.

En sån där present man kan ge sig själv, alltså att man kallar det present när man först öppnar munnen är ju i sig väldigt märkligt. Så här: Igår "gav" jag mig själv (eller hela familjen rent av) en dammsugare. Med tanke på hur otroligt mycket jag äääääälskar att städa (hela familjen älskar städning) så är det ju verkligen en otroligt lämplig "present". Alltså nej! Ibland när jag kallar något för en present borde jag kanske inte prata alls. För jag tycker ju inte om att städa. Jag vill helst inte betala för en dammsugare, jag vill få betalt för att jag jagar dammråttor.

Alltså så här innan jul när jag börjar ge sig julklappar i förväg, det finns liksom saker man kallar gåva och saker som ändå bara kommer att vara plåga. Idag ska jag ge mig själv något annat, en cappuccino.

2 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Ja gav min själv en dyr jacka i helgen. Det var jag värd!

Mia Skrifver sa...

Du är mycket mycket bättre på att ge dig själv julklappar än vad jag är!