torsdag 8 december 2016

Franck funderar: Lucka 8

Åttonde december.

En sån där otrolig lust att läsa om mumintrollen har gripit tag i mig. Och inte liksom läsa bara för mig själv heller. Jag vill läsa högt. Kanske är det för att på julannandag läser jag "Granen" av Tove Jansson högt för hela familjen. Och just nu känns det som om det inte räcker. Att jag vill ha mer mumin. Att jag har inte fått läsa mumin på flera år.

Så. Det ska bli av. Högläsning av mumin. Jag tror att man ska ge efter för sina läsfrestelser.

Finns det nån berättelse som du längtar tillbaka till?

2 kommentarer:

Susanne Olars sa...

Varje gång jag hör namnet Maria Gripe får jag ett nostalgiskt och längtansfullt sug i brösttrakten, så det får bli valfri bok av henne.

Mia Skrifver sa...

Åh. Nu fick jag det också! Hur ska jag hinna med all denna läsning!