torsdag 26 januari 2017

Äntligen där då, igen

Känner för att citera Selma Lagerlöf idag: Äntligen stod prästen i predikstolen.

Alltså äntligen bestämde jag mig för hur jag börjar med den här omgångens redigering. För har inget mer att skylla på. Eller klart jag har. Men jag låter bli och tar itu. Har ju skickat iväg novellen för läsning så nu, romanen!

Började med en av de där bitarna som gör att jag måste bläddra/scrolla igenom hela texten. Och jobbar just så nu, en grej i taget att checka igenom. Förtydliga är ledordet. Hoppas jag verkligen. Dessutom bra att liksom ta en sån bit som ska fixas på lite olika ställen, för så får jag igen grepp om rubbet.

Att ja, äntligen stod prästen där då, eller nåt. Igen.

2 kommentarer:

minna lindeb sa...

Kära präst.
Jag vill veta allt.
Jag lyssnar.
Är idel öra.
Finns ingen annan här
jo vänta kyrkbänkarna knarrar lågmält
Vi är alla här

Mia Skrifver sa...

Jo. Jag vill också veta. Alltså hur alla.
Och så vill jag hålla på lite till så att det blir allt det kan bli.
Men det kommer.