tisdag 3 januari 2017

Hyser hopp

Rakt på bara beslöt jag. Och började hamra. Förvånansvärt bra gick första försöket inbillar jag mig. En början. Jag vet inte vart det är på väg än. Men hyser hopp om att klara deadline, sista januari. Dessutom, det känns så där avklarat att få skriva en kortare text än en roman. Inte lika mycket blod som ska utgjutas.

Eller har jag fel? Kanske är det än mer blod som ska utgjutas för att det inte ska vara så långt, för att det ska vara mer avklarat på färre sidor? Blod, svett och tårar som ska vridas in på de där sidorna. Inte bredas ut på sidor och åter sidor.

Det är nånslags blandning mellan novell och inte riktigt novell jag tror att jag skriver. Vete fasen. Som sagt, vet inte än vad det blir. Men det kändes okej när jag tog paus nu. Fast sen började jag förstås skriva det här inlägget och då kan man ju undra, för då började jag tänka och vet inte längre hur okej något känns.




Inga kommentarer: