måndag 30 januari 2017

Skatteverks-svårt ungefär

Jamen jag fick ju det gjort igår, det där skatteverksstuffet. Och det tog väl sisådär en timme och varje sekund kändes som tolv år. Fast efteråt tänkte jag, var det inte värre än så här?

Lite samma sak tänker jag nu när jag scrollat igenom manuset på jakt efter en viss oklarhet som jag nu rätt ut. Nu återstår tre saker. Låter väl inte så mycket va? Två av dem handlar om att scrolla igenom manuset igen och fixa vissa berättarlinjer genomgående. Inget svårt och stort, men det är ju det att jag tänker liksom på allt på en gång och då blir det så där skatteverket-svårt... Den tredje är inte så stor, inget extra scrollande, däremot är det väl avgörande för hela berättelsen och jag är inte helt säker på att jag vet hur det ska formuleras även om jag vet vad det är.

Att här sitter jag och vet att när de där tre grejerna är fixade så kommer det att kännas väldigt väldigt bra. Men att oj vad tre plötsligt verkar vara en så väldigt hög siffra.

2 kommentarer:

minna lindeb sa...

Skatteverksbesvärligt:
Lab kö.
Stipendieansökan
femton versioner av samma manus
Redaktörens kommentarer plötsligt en lugn kväll när man inte sku skriva
glömt lösenord, sifferkombination
böter
försenade bibbaböcker
Wilma
diskbordet

Mia Skrifver sa...

Och Mela.
Stipendieberättelser.
Köbildning och andra kasor i hörnen.
Trist-möten, som är långa även om de tar en kvart.
dammsugarpåsar.
Kattsand.