måndag 27 februari 2017

Är jag klar? Nej det är jag ju förstås inte

Av ungefär tusen olika orsaker så satte jag mig i lördags ner vid datorn, och tog mig igenom manuset. Förvåningen när man är klar, what, what, är jag klar? Och sen, nå nej, förstås inte. Men, nu, paus på Projekt KB (som ju alltså har en titel, men den är kanske för bra för att vara bra...).

Nu. Istället. Annat manus. Jag har manus att jobba med. Ingen behöver oroa sig. Ingen oroar sig. Nu ska jag röra om i det där följande flerdelade projektet. För jag har fått tillbaka det från en läsning. Den grundligaste läsningen, tror jag. Sånt gör mig ivrig. Nu vill jag riva omkring i texten igen. Fast först måste jag bestämma saker. Som ålder på huvudpersonen. För det påverkar förstås vad jag gör med alltihop efter det, hur mycket jag river omkring.

Och så ska jag läsa lite andra människors texter. Det ska jag ju också. Plus då att på fredag till söndag är det skrivkurs i Karis, att det måste jag förbereda mig för. Grejer på gång den här veckan helt enkelt.

Inga kommentarer: