tisdag 28 februari 2017

Bilden med stor B

Det finns dagar då jag lite iakttar mig själv. Idag började jag med att titta på medan jag vandrade av och an, satte ner mig, reste mig upp, vandrade igen. Ända tills Bilden, stort B, dök upp och jag kunde hjärnstorma kring den. För vad gör man inte inför helgens skrivworkshop.

Alltså jag vet strukturen, den är som den är och funkar. Men alla bitar, kan varieras och kommer att varieras för att det är därför jag hasar över golvet med pannan i djupa veck, för att hitta på nya bilder, nya ingångar för att det helt enkelt roar mig. Och när jag hittar en bild som jag gillar, då tror jag att det kan gå att sälja den också.

För jag vill ju inte att det blir korvsås av alltihop utan det ska vara antingen lyxmiddag eller tapas - hur man nu föredrar att få det serverat. Man tager vad man haver efter att ha vandrat av och an på golvet jau.



2 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Lyxmiddag låter klart bäst!

Mia Skrifver sa...

Det beror på vad man känner för. Själv är jag ganska mycket för tapas och välja enligt känsla. Inte för att jag säger nej till lyxmiddagen heller.