torsdag 2 februari 2017

Ikväll ska jag vara poet

Ikväll ska jag vara poet. Det är jag inte så ofta, men ibland får jag för mig att jag ska gå ut på stan och läsa dikter i mikrofon. Så det är precis vad jag ska pyssla med.

Även om jag alltså vaknade imorse undrade varför jag tyckt att det här skulle vara en bra idé? Men man ska väl utsätta sig för sånt man inte riktigt har koll över ibland.

Så Poetry Pub på Skärgårdsbaren i Åbo ikväll, kl 19, där kan man höra mig vara poet. Och här kan man höra mig vara med i Poetry Slam i Åbo (jag kom tvåa), då hade jag också lämnat huset för att vara poet.




ö

5 kommentarer:

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Åh så härligt att få se och höra dig nästan på riktigt! :-) Trump har lagt sig på tvären i halsen på mig också, kan jag säga. En av många träffande bilder. Tack för att du delade med dig!

/Liv

skrivalasaleva sa...

Det där tänker jag kräver mod. Imponeras alltid av alla som vågar. Om jag så skrivit dikter skulle jag nog aldrig vågat. Hoppas förstås att det gick bra :)

Mia Skrifver sa...

Liv: Nästan på riktigt jo, och läste bland annat den dikten. Men var nog mindre nervös igår än jag var när det var poetry slam, för tävlingsgrejen gör ändå sitt. Och tack för att du tittade!

Skrivalasaleva: Mod kanske, mer att man bara vill stå på en scen ibland. Och det vill jag alltså, jag trivs rätt bra med det. Kanske för bra. Sätt en mikrofon i min hand och jag blir helt, ha ha, nu ska j-a-g prata här!

minna lindeb sa...

Nå voi jäklar så bra. Bra. Just så där långt ifrån Guavan känner en sej ständigt.

Mia Skrifver sa...

Tack tack, vi försöker hålla guavan på armlängds.