måndag 6 februari 2017

Jag skulle läsa nåt?

Det här är en sån där måndag. En som jag liksom försöker samla mig. Minnas vad det var jag tänkte att jag skulle göra.

Jag skulle läsa nåt.

Så jag läser nåt.

Men det var nåt annat jag skulle läsa. Det var viktigt. Lite bråttom kanske också. Istället står jag och fyller på diskmaskinen. Undrar om jag borde städa ett skåp. Sätter mig vid datorn och skriver grattis åt folk för priser. (Skriver här, blogginlägg också för den delen.) Bokar en tågbiljett. Tänker på döden (för nån talade just om det). Kollar på snöflagorna utanför fönstret. Suckar lite. Plockar med pennor.

Och nu kom jag äntligen på vilken text jag skulle pyssla med. Ja ja. Min förstås.

2 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Ja, ibland kommer det saker emellan och man vet inte vad man ska göra. Tur att du kom på det i alla fall! Ha en bra vecka1

Mia Skrifver sa...

Jo, jag känner mig himla fiffig som inser att det inte var nån annans text som väntade på läsning den här gången utan min. Hå hå.