onsdag 15 februari 2017

När man vaknat på den sidan då händer det

Jamen, ni förstår, igår (14.2 alltså) vaknade jag upp, glad och nyter och tänkte, att Valentine! Vänskap, tänkte jag. Kärlek! Och rosa glitter. Därefter tänkte jag, ähum, sex. Sen last och lust. Just det, lust, det tänkte jag jättemånga gånger. Sedan gick jag till skrivkursen med den lustfyllda inställningen och så skrevs det lust och last hela kvällen. Det ni! Och lusten var både lustig och tämligen seriös och kärleksfull.

Och en av övningar resulterade i något riktigt häftigt kan jag säga. Så pass att varenda en skrev något som berörde mig.

De skulle skriva om händer, om någons älskade händer. Fatta vilka fantastiska händer, fingrar, hud, hur mycket skört, starkt, vackert, knotigt, felfritt i handväg det går att beskriva! Så händer, en älskades händer, det säger så mycket om det mänskliga när man betraktar någons händer. Skriv om det.

Inga kommentarer: