fredag 24 februari 2017

På samma sida ån

Jamen ikväll, kul ju. Ska träffa kompis, vi ska prata. Mängder. Massor. Mest.

Vi har inte sett varandra på jättejättejättelänge. Man kunde tro att vi bor i olika länder eller nåt. Icke. Vi bor i samma stad. På samma sida ån* till och med. Vi kunde gå på lunch ofta för hon jobbar precis här nära. Men nä nä. Vi har inte träffats utan fixat med annat.

Ändå, det är rätt okej tycker jag på nåt vis. Jag menar, jag måste inte träffa folk stup i kvarten även om vi bor på samma sida av ån. Det är inte så att jag tror att vänskapen försvinner för att jag inte ser folk.

Och tusan som manuspetandet runnit på idag. Hur lätt som helst. Måste bero på att, kul ju, träffa kompis. Ikväll.




* I Åbo är det en grej (skämtsam och lite allvarlig), vilken sida av ån man bor på. I andra städer är det andra stadsdelare som gäller. Här, ån. 

Inga kommentarer: