fredag 17 mars 2017

Besök i diverse huvuden

Den här veckan har jag åkt mycket stor båt mellan Finland och Sverige, tuggat i mig politik från vänster och höger, utsatts och utsatt för magiska krafter som får blodet att rinna, sett mördad väninna på nära håll i ösregn, blivit involverad i nytt forskningsprojekt och befunnit mig inne i huvudet på en person som inte riktigt är som jag.

Och allt utan att flytta mig från skrivbordet. Så let me tell you: Jag gillar mitt jobb! Det är crazy vilka världar jag får besöka, vilka huvuden (och då menar jag inte karaktärer utan skribenter) jag får besöka.

Jag har läst som besatt hela veckan och ser ingen anledning att sluta för har en bunt texter att läsa också de kommande veckorna. Men, nästa vecka ska jag också skriva. För h-vete. Jag behöver skriva också. Hoppas verkligen att jag hinner. Lite grann ska jag väl.

Nu fredagsläsning att ta itu med!

2 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Intressant vecka. Ta med dig erfarenheterna när du ska igång och skriva! Ha en bra helg!

Mia Skrifver sa...

Jo då. En bra helg önskar jag dig också!