fredag 10 mars 2017

Deckarhäckar

Ikväll ska jag gå på nåt som heter Deckarkväll. Vet inte vad det är riktigt. Är mycket nyfiken att höra hur kriminologen Maria Normann ska jämföra fiktivt med verklighet.

Kanske är jag också lite intresserad för att jag eventuellt fått nån idé som jag inte alls vet om den ska bli något, men i alla fall en tanke om nåt lite thrilleraktigt tror jag.

Fast jag ska kanske inte alls ge mig in på sånt, det kan vara farligt. Det kan bli så att det blir svårt att titta/läsa deckare utan att fundera på idéer. Det har varit en så fri och trevlig zon, deckarhäckandet.

Utöver det har jag totat ihop en kolumn om glasögon. Närmare bestämt kanske om världsbild genom glasögon ungefär. Eller på ett helt annat sätt men ändå glasögon.

Skön helg folks!

2 kommentarer:

Kati sa...

Oh vad spännande, då kanske vi en vacker dag skriver i samma genre? 😀 vi som tidigare skrev i rakt motsatta genrerna. Hoppas du iaf överväger den idén för jag skulle gärna läsa en sådan av dig. :) tror det kan bli jättebra.

Mia Skrifver sa...

Ja, vi får se. Det är väldigt rå idé. Men nåt är det och inte blev den sämre av att lyssna på kriminologen, för hon sa ungefär vad jag hoppades på. Och motsatt och motsatt, så motsatt är det väl ändå inte, om du inte menar min doktorsavhandling för den är kanske motsatt. Men förstår vad du menar :) och själv är jag rätt nyfiken på det där du skrivit så... och jag har tur, för din är ju på väg i bokform!