tisdag 7 mars 2017

Funkar nåt alls?

Nä, det gick inte om medan jag sov. Alltså när man visserligen kan tycka att det man skriver är nåt, men samtidigt undrar om det faktiskt är nåt. Det går inte ens att svara på den frågan, det är bara känslan. Just nu väldigt stark. För hur vet man?

Och känslan dök över mig igår. Bara pang på. Slukade mig.

Jag menar, magkänslan är väldigt trevlig så länge det handlar bara om mig, men när andra människor läser ens text (vilket det förstås är frågan om) och det blir nån annans känsla det ska handla om. Då börjar jag titta på texten med mörk blick.

Att det är min tisdag. På nålar. Funkar nåt alls? Funkar jag?

2 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Om man funkar vet man aldrig förrän efteråt, men det är ett måste att chansa!

Mia Skrifver sa...

Jo. Men det är en plåga också.