måndag 6 mars 2017

Garderoben är bra mycket större än man tror

Imorse var jag så trött att jag gick in i sängen, bokhyllan, skrivbordet, toalettstolen och nåt till som jag glömt. Alltså jag har haft en bra skrivkurshelg, mer än bra, helt superbt har det varit. Och genast efteråt, redan på tåget hem, kände jag att där rann adrenalinet av mig och nu är det bara att snubbla hem till soffan och inte resa sig förrän jag förflyttar mig till sängen...

Idag är en lugn dag har jag bestämt, inte göra så mycket, låta det vila i huvudet lite. Skicka en reseräkning möjligen.

Och ja, vi hade tema Garderob. Ett av mina bättre infall vill jag lova. Fattar ni hur användbar en garderob är? Nej, det gör ni inte. De fick bland annat skriva en femdelad text under rubriken Skelettgarderoben. Det blev alldeles fantastiskt häftigt. Rekommenderas att fundera noga och länge på garderober. Läs i synnerhet den lilla text som finns i Språktidningen. Börja där och inse sedan att garderoben är bra mycket större än man skulle tro så där när man först tänker på den.

2 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Japp, garderoben blir mycket större när man städat ur den, det gjorde jag i helgen!

Mia Skrifver sa...

Ja, det har du rätt i. Frågan är vilka spännande och ospännande saker man hittar i garderoben om vi talar om skrivande.