torsdag 9 mars 2017

Mellan hötapparna och annat hö i sikte (herregud såna jämförelser, jag skäms inte ens)

Här står man som åsnan mellan hötapparna. Just så är det.

En text är på vift. En annan ligger här och uppmanar till handling. Men den där på vift, den kan komma tillbaka snart. Och med snart menar jag att kanske nån vecka eller så, vet inte exakt. Och då ska det tas emot med öppna armar. Då kan inte huvudet vara i den andra hötappen och tugga. Så här står jag mellan hötapparna.

Istället läser jag texter, andras, jag läser tävlingsbidrag, romanbitar och lite annat. Går hårt in för det medan jag väntar på att hötapparna ska ge sig. Mer ska text ska jag få också. Det här är absolut bästa sysselsättningen mellan egna projekt: andras. Att få gräva ner sig i dem är perfekt. Jag kan släppa greppet om de egna hötapparna ett tag - och det behövs.

Så nu ska jag vidare och käka nån annans hö, ungefär.

Inga kommentarer: