tisdag 4 april 2017

Lite resa hit lite resa dit

Det har varit lite intensivt här. På fredagen var det seminarium i Helsingfors, jag och Maria Turtschaninoff talade om att skriva och läsa, om genrer och jag tycks bland annat ha sagt att jag tycker inte att man ska gräva där man står utan hellre gräva en grop åt andra... jo jo. Ibland ramlar det saker ur käften på en och jag står för det, någorlunda stadigt.

På lördag var det Litterärt skapande och textsamtal, så jag hängde med författarkursisar ett tag och hade kul. Om jag sa nåt knepigt då också vet jag inte exakt, men de flesta såg ut att ha tagit sig helskinnande igenom alltihop så jag tar det som ett gott tecken.

Dessutom skickade jag iväg ett barn till London på en vecka på lördag-söndag natt. Det känns konstigt med barn som lämnar sitt rum tomt. Allt blir lite tomt då.

Och igår, måndag, var det möten i Helsingfors. Först jurymöte i Arvid Mörne-tävlingen, så nu har vi bestämt vinnarnoveller. Mycket spännande. Tror att en jury inte kan vara mer överens än vi var. Alldeles hundra överens om allting.

Just nu läser jag texter för författarskolan vid Långholmen, Stockholm. För åker mot Sverige på torsdagkväll.

Ikväll är det skrivkurs. Nästsista gången den här terminen. Va? Vi började ju nyss, i januari.

Inga kommentarer: