tisdag 18 april 2017

Ny och stärkt helt enkelt

Alltså Tallinn, folks. Det var alldeles som en bal på slottet och allt möjligt helt underbart. Jag fattar nästan inte att det är så länge sen jag var i Tallinn. Det är ju ändå bara två timmar från Helsingfors. (Och så två timmar från Åbo till Helsingfors.)

I alla fall. Det må ha varit arktisk kyla på gång och visst, det var väl inte varmt direkt, men jag känner mig som om jag laddat om på något vis. Ny och stärkt helt enkelt. Redo att ta an vad det än är.

Alltså har jag ny och stärkt som jag är, redan skrivit ett tal.

Och det bästa, förstås förstås förstås, med resan var att jag hittade en ingrediens till, en liten bit för det där manuset, det där råa, det som jag försöker hitta in i, inte aktivt, men på nåt plan ändå leta mig rätt i.

Inga kommentarer: