tisdag 11 april 2017

På båtresan över

Jag kom hem från Stockholm igår. Och på den där båtresan över, från Stockholm till Åbo så drabbades jag på nåt vis av alltings vidrighet. Alltså, nej jag har inte varit i närheten av Drottninggatan under helgen. Men jag kunde förstås ha varit. Jag satt i Gamla stan i solskenet på en terrass, åkte därifrån och insåg att något hänt när jag väl var hos min bror.

Och på båten hem kunde jag inte sova. Inte sova alls, tankarna snurrade på så där som de kan göra ibland. Som jag låtit bli att tänka hela helgen också, och det hann ikapp mig. Verkligen hann ikapp. Utan att desto mer berätta vad jag tänkte, för det är inte något som gör någon gladare, men jag kom hem totalt utmattad. Igår gjorde jag ingenting. Bara la mig på soffan och sov.

Jag tror att sånt är himla himla viktigt också. Att låta bli. Även om allting samlar sig till högar, så lät jag bli igår. För huvudet behövde paus.

Idag känns det bättre. Alltså allt det jag tänkte på under båtresan är ju kvar, men jag fortsätter ju. Ville bara säga att ta hand om varandra. Det behövs.

Inga kommentarer: