onsdag 12 april 2017

Skrivmanifest

Sista skrivkursdagen igår. Vemodet. Alltid. Det är nåt så himla speciellt med en grupp som träffas en gång i veckan. Den där regelbundenheten. Rutinen. Fast allra mest, gruppen själv. Det gör att det är så himla kul att gå och köra igång dem varje tisdag. Ända tills det som nu, visar sig att vårterminen går fort som fasen. Och allt tar slut.

Och vi avslutade med att alla skulle skriva sitt Skrivmanifest. Hur? Valfritt. Men målet är att skriva. Helst skulle jag citera deltagarna för de skrev alldeles otroliga manifest, värda att broderas med guldtråd. Men jag säger det jag brukar säga själv:

Att skriva är ett sätt att se, att få syn på, inte för att jag vet om jag kommer att fatta vad jag ser men jag kan ändå inte låta bli att titta.

Ungefär där börjar mitt manifest. Jag rekommenderar att skriva ett, det känns bra att säga sånt åt sig själv om sitt skrivande. Att basunera ut det liksom, på nåt sätt. Manifestera.

Inga kommentarer: