onsdag 26 april 2017

Stryker med eller ned

Klockan fyra i natt när alla någorlunda förståndiga människor sov, då vaknade jag och hade löst ett manusproblem. Sen planerade jag det fram till klockan sex.

Men vet ni. Det var en så bra lösning så att vara lite rörig i skallen idag gör inget. Jag har ändå avlivat en karaktär.

Det är förstås inte alltid så där bara att plocka ut folk. Nåt har de ju gjort där. Även om det kanske inte varit tillräckligt viktigt. Det jag alltså klockan fyra ägnade mig åt var att fundera på vad som händer istället, hur jag ska få med det där som jag vill ha kvar om jag tar bort den där något mentoraktiga figuren. Och utan mentor så blir det förstås smutsigare. Det är bra det. Precis vad jag är ute efter. Lort och elände.

Och efteråt, även om jag förstås sörjer den döda lite, men mest känns det som en lättnad. Den här mordiskheten... ibland kanske oroande.

Inga kommentarer: