fredag 19 maj 2017

Det är för det här man sitter här på breddgraderna

Idag är mina ben tunga av poesi, sades det imorse hos oss.

Det var himla kul med Poetry Pub igår och vet ni att det bästa är att vakna upp och känna på doften genom fönstret, att nu, nu, nu - värmen!

På nåt vis, tinar upp nu. När solen petar mig i ögat under frukosten och jag försöker vifta bort och sen minns att nej, jag vill bli belyst, värmd och känna att det är för det här, det är för att vänta på detta som man sitter här på breddgraderna, de norra.

Och också då fast jag sitter inne, så mycket lättare att ta itu med läsningen, med redigeringen, när det är varmt om mina barfotatår.

3 kommentarer:

Skriviver sa...

Å, precis! Det är precis därför vi står ut med kylan och halva året som gnälliga eremiter, just för det här :) SÅ underbart!

skrivalasaleva sa...

Jag är också stort fan av värmen. Efterlängtat!

Mia Skrifver sa...

Skriviver: Visst är det! Jag har svårt att vara stilla, jobba, sånt, vill ut i värmen, tina upp.

Skrivalasaleva: Ja, värme värme, att bli varm i tårna. Det bästa!