onsdag 10 maj 2017

Maka mig rätt på stolen bara

När man hållit sig undan några dagar för att man delat ut pris tillexempel i Arvid Mörne-tävlingen (så kul!) och kommer tillbaka och ska skriva och så kollar man lite sociala medier här och där och viker ett papper och flyttar ett annat och tänker på att det är onsdag och kanske ska snöa idag och snart är det fredag tänker man också och så tittar man lite omkring sig och vet precis vad man håller på med: Man håller inte på att skriva i varje fall.

Då skulle man kanske rycka upp sig, istället skriver man det här, just här.

Jag kunde kalla det för prokrastierning, men nä. Det är ju det förstås. Men det är inte bara det. För när man varit borta några dagar så behöver jag också känna in mig i skrivbordet att allt är där allt ska vara.

Dessutom, jag har ju varit med förr faktiskt. Jag visste att jag skulle sitta så här och maka mig rätt på stolen en stund så jag har planerat för det. Jag har en lapp till vänster om datorn där det står exakt vad jag ska pyssla med. Bara jag makat mig rätt på stolen så.

Inga kommentarer: