onsdag 31 maj 2017

Nygammalt att djupdyka i

Pust, hemma igen efter flera dagars intensivt allt möjligt i Stockholm. Och det betyder att jag försöker komma ikapp och fixa det som legat och slarvat under min frånvaro. I klartext betyder det att jag skickar typ räkningar och de sista kommentarerna och sånt idag.

Och eftersom allt det är himla tråkigt så pratar vi inte mer om det.

Istället ska jag försöka hinna titta på mitt eget manus lite senare idag, bara jag är klar med det där trista. Det har jag längtat efter. Samtidigt har jag insett att en sån där ny romanidé spirat lite mer i Stockholm. Eller inte ny, nygammal, har fått mer kött, blivit spännande på ett sätt som jag inte hade tänkt att just den idén skulle bli. Vilket betyder att bara jag är klar med redigeringen av det där manuset jag håller på med så ska jag ägna mig åt research. Mängder av research. Djupdyka. Och det gott folk kommer, hoppas jag verkligen, att bli min sommarläsning!

Inga kommentarer: