fredag 5 maj 2017

På världen koll och inte koll

Och där var jag igenom manuset den här omgången. Himla bra fredagssaldo. Så nu har jag koll igen. På världen alltså, ja, textvärlden, världen i övrigt har jag ingen som helst koll på för jag har inte tid med den utan har bara dykt ner och försvunnit i fiktionen.

Puh. Ibland när man börjar sånt här. Eller inte börjar, men tar itu igen så känns det helt övermäktigt och man får bara liksom köra på med foten på gasen för att inte märka om det går åt skogen eller blir punktering eller vad tusan det blir. Och så. Plötsligt är man i mål med just den här farten man haft och tänker att "det var ju inget" tills man minns att man ska börja om igen, kanske ren om nån timme...

Att fredag på er bara. Nu ska jag bege mig ut i solen en stund. Innan jag fortsätter.

Inga kommentarer: