onsdag 3 maj 2017

Solen får vänta

Alltså vissa dagar. När jag sitter instängd och tvingar mig att fortsätta sitta instängd för att skriva bör jag annars... och ute lyser solen, lyser och herregud, värmer! 

Ändå jag sitter kvar med manus, hamrar vidare. Letar i fantasin, letar på nätet ibland också. Gör de här ändringarna som ska göra detta bättre, funderar på andra, om jag faktiskt, om det ens funkar och muttrar och gör ändå. Ändringar som gör de här manusen till - ja herregud ja - böcker. För jo. Jag har två manus, de ska båda bli böcker. Båda. Det känns så jäkla bäst. 

Ännu lite osäkert med den ena exakt när, men den andra kommer ut hösten 2018. Ungefär då jag hade tänkt att det skulle bli. Just den "boken" (det är så svårt att säga bok när man tänkt på text och värld och manus) har ännu inget namn. Den hade ett. Det funkar inte. Så jag tänker titel igen.

Den här våren och sommaren alltså, fixa två manus. Men det är inte så mycket kvar på dem. Mest peta ner och peta om. Lite så där tydligheten alltså, den ska fixas, som vanligt.

Samtidigt, solen därute. Jag skulle gärna ta en promenad. Men nej. Nu ska här fixas lite fler kapitel. Harvas igenom mer text. Solen får vänta.

4 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Vad skoj att du kommer ut med en ny bok nästa år! :) Både du och jag tycks ha haft paus med utgivningen under 2016. Ibland behöver man en sådan med :)

Pia Widlund sa...

Jag skrev och skrev och skrev en sommar när det var som varmast. Tur at jag hade flöde och inspiration, annars hade jag märkt hur bra väder det var utomhus...!

carolastromstedt sa...

Vad roligt att det är böcker på väg! De ser jag fram emot. Solen kan gott vänta :)

Mia Skrifver sa...

Eva-Lisa: Jo 2016 och 2017 paus för min del. För behövde skriva om och om för att det skulle bli som jag ville. Alltså utgivningspaus möjligen, men paus har det inte känts som...

Pia: Skriver varje sommar. Det är lugnast då. Inget annat som avbryter skrivandet, inga kurser, inga andras texter att läsa. Så jag jobbar mina timmar och sen tar jag ledigt. Det funkar perfekt. Varmt eller inte så ska manusen fixas.

Carola: Vi är två som ser fram emot det! Ja, solen får vänta. Om den lämnar de här breddgraderna så får jag väl åka till solen istället.