måndag 22 maj 2017

Sömngångarpåhitt

Tidig morgon, sisådär klockan 5 slog jag upp ögonen och tänkte, fasen, vaken, nej, vill sova, och sen började jag fundera på problemkapitlet som ska fixas. Och rätt vad det var visste jag att förutom den där ena idén jag redan har så var det två till som skulle kombineras med det hela.

Jag tror att det rent av föll rätt alltihop. Just nu låter jag det snurra runt lite, så att jag kan skriva det sen. Men sömnlösheten, ibland rätt okej ju. Fast onekligen känner jag mig lite lurvig i skallen just nu.

2 kommentarer:

Pia Widlund sa...

5 vaknade jag också, svårt att sova när det är ljust!

Mia Skrifver sa...

Och den här morgonen vaknade jag halv sex. Men önskar att det berodde på ljuset. Icke. Utan på arbetet utanför fönstret. På diesellukten från bandvagnstraktorn (eller vad det heter) som grävde i rabatten. Å, de börjar så tidigt att jag blir galen. Gå och lägg er vill jag ropa, men orkar inte...