tisdag 13 juni 2017

Det blir nog folk av dig

Ulf Stark har avlidit läser jag.

På en konferens för himla länge sen, där vi båda var. I nåt sammanhang läste jag upp nån text. Jag minns inte varför eller vad och jag vet inte heller exakt vad Ulf sa, men jag minns känslan av att han tyckte det var bra, att jag hörde till på nåt vis redan.

Och att han sa, att det blir nog författare av dig också.

Det lät ungefär som om det skulle bli folk av mig. Snart.

Jag har burit med mig det där, den där känslan av att bli folk, bli författare, som han gav mig, som också var roligt förstås. I sammanhanget också, bara nåt vi skrattade åt. Ändå, det var viktigt för mig. Och jag är så glad över just det, att Ulf kunde säga så och mena det och att jag fått det och burit med mig det. Dessutom, han var ju en så otroligt häftig författare att det gjorde allting ännu häftigare.

Så jag vill mest bara säga tack på nåt vis, över att en sån som Ulf pratat lite skrivande med mig på nån konferens. 

Inga kommentarer: